ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

13 May 2014

Vita E Complex Shaklee

Bismillahirrahmanirrahim...
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.


(At-Thalaq 2-3)




Alhamdulillah, menyempatkan diri menaip entry untuk berkongsi kebaikan dengan anda semua. Pernah makan Vitamin E? Bagussss untuk anda yang pernah mengambil Vitamin E sebagai makan tambahan. Semua orang tahu kebaikan Vitamin E. Of coz lah untuk kecantikan! hehe tetapi adakah yang anda ambil itu dihasilkan secara semulajadi atau pun sintetik??? Saya juga menggamalkan pengambilan Vitamin E tetapi daripada brand Shaklee. Anuyone pernah consume x? Bagusss ;)









Perbezaan Shaklee:


Diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan Vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ia adalah Vitamin E yang paling lengkap di pasaran.


Mengandungi 10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.




Manfaat utama:


  • Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reprodutif. Para lelaki yang mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti-Penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Anti-oksidan yang Kuat - Pengambilan lebih daripada 1200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi- katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
  • Memperbaiki Arthritis - meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang Keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pre-haid dan sidrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
  • Memperbaiki Parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.



Nota: Pakar nutrisi mencadangkan  pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidan dalam melawan radikal bebas.




Adakah anda Mengambil Vitamin E dengan cukup?


Bagi mendapatkan 400IU vitamin E sehai, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas:


1kg biji gandum







500ml minyak safflower







8kg bayam







500g badam







Adakah Vitamin E selamat?


Di dalam buku "Prescription For Longevity" yang ditulis oleh Dr. James scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci. secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perbatan berkenaan keberkesanan dan keselematan vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko peyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200IU.




Atieka...
"Passion to be a great Muslimah, future wife, future mom..."




~ Kejarlah Akhirat, Dunia pasti mengejarmu ~





Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Cik Nurul Atieka bt Ibrahim

Shaklee Independent Distributor (ID No: 914543)

tieka1990@yahoo.com




013-3464752

























Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati