ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

19 September 2014

Akhirnya Sampai Jua ~ Performance Drink & Zinc Complex Shaklee

Alhamdulillah, syukur pada Allah. Sampai jua barang yang dinanti. I love You Performance Drink! Tak dapat sehari lain macam rasanya! Welcome Zinc Complex to my life..hehe




Kenapa saya suka produk Shaklee? Bukanlah sebab kerana saya seorang pengedar tetapi kerana dah jatuh hati dengan keberkesan produknya.




Saya ada masalah kesihatan dan cuba untuk berikhtiar dengan Zinc Complex Shaklee ni. Oh bestnya sambil-sambil taip entry blog hirup kesegaran air Performance Drink..arghhhhh ;)




2 Produk ni tak sampai RM150 pun dek non ;)




Kenapa saya memilih Zinc Complex daripada Shaklee??? Kenapa saya tak pilih brand lain???




Perbezaan Shaklee
Dirumus dari zinc glukonat semulajadi yang berabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plimbum dari tubuh.




Manfaat Utama Zinc Complex Shaklee

1) Mengaktifkan 200 Jenis Enzim - Zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.

2) Membentuk Kolagen - membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

3) Memperbaiki Diabetes - Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

4) Bintik Putih Di Kuku - Bintik putih di kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.

5) Mempertingkatkan Sistem Imun - Membantu pengeluaran kelenjer thymus. Kelenjer thymus mempertingkat sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

6) Mempercepat Pemulihan Luka - Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pe,ulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik-bintik di kulit.
**hancurkan zinc dan taburkan ke atas luka untuk mempercepat proses pemulihan luka

7) Memperbaiki Masalah Prostat - Melindungikesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.

8) Kemampuan Seks Lelaki - Pengambilan Zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya peting untuk keupayaan seks yang lebih bertenaga.

9) Ovulasi Wanita - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus bagi mengembalikan daya ketahanannya.

10) Memperbaiki Radang Kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablets akan memperbaiki radang kulit seperti jerawat.

11) Mengekalkan Deria Bau - Untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan peka (rasa dan bau).




Tahukah Anda?


Zinc Khazanah Bagi Lelaki

Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda daripada organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. defisiensi yang serius akan menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut.


Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan daripada peringkat remaja hingga ke dewasa.  




Yeah, pentingnya zinc dalam kehidupan seharian!




Kekurangan zinc dalam badan boleh menyebabkan:
- Kuku pecah
- Berjerawat
- Ekzema(kulit sensitif)
- Psoriasis(sopak)



Cara pengambilan sehari satu tablet. Di ambil selepas bangun tidur bersama 2 gelas air masak.





"Passion to be a great Muslimah, future wife, future mom..."




~ Kejarlah Akhirat, Dunia pasti mengejarmu ~





Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Cik Nurul Atieka bt Ibrahim

Shaklee Independent Distributor (ID No: 914543)


tieka1990@yahoo.
com





013-3464752






Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati