ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

12 January 2014

Kenali B-Complex Shaklee

B-Complex Shaklee tahan sehingga 4 bulan lamanya!

B complex shaklee merupakan makanan tambahan yang pertama di dunia yang mempunyai kadarkebolehan serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semulajadi mudah diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran adalah bersifat sintetik(bukan semulajadi).

Kenapa perlu memilih B-Complex jenama Shaklee?

~Ia mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
~Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap. Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee. 
~Mudah di telan 
~Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin

Kelebihan atau kekurangan sumber vitamin B complex ini akan menyebabkan ketidak seimbangan vitamin B dalam badan. Vitamin B adalah bersifat larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya akan disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Kenapa tubuh badan kita memerlukan B-Complex?

Vitamin B complex diperlukan bagi memenuhi keperluan vitamin B dalam badan. kekurangan pengambilan vitamin akan memberi beberapa kesan kepada badan. Antaranya ialah:-

--> keletihan
--> kebas
--> kerengsaan usus
--> gemuruh
--> kemurungan
--> paranoia
--> lemah dan lesu
--> stress

Mari lihat ahli keluarga Vitamin B Complex - Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), Vitamin B12... Kesemua jenis vitamin B ini diperlukan oleh badan kita...

1) Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.

2) Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.

3) Vitamin B3~Membantu mengurangkan kolestrol di dalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah; membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu sistem pencernaan. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental.

4) Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang.

5) Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.

6) Vitamin B9~Bersama-sama dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi di dalam badan.


7) Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram.


**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?



Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Nurul Atieka bt Ibrahim
PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA(914543)
Sms 013-3464752
Setiap pembelian daripada page Shaklee In De' House akan diberikan konsultasi dan jadual pemakanan percuma. 

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati