ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

12 February 2014

Set Kesuburan Shaklee

Selamat petang readers! Minggu lepas ramai kawan2 admin yg mendirikan masjid. Alhamdulillah, mudah2an masjid yang dibina diserikan lagi dengan kehadiran khalifah kecil. Aamiin. Kepada anda di luar sana yang telah mendirikan masjid sekian lama tetapi masih belum dikurniakan kehadiran si kecil semoga tabah dengan ujian Allah. Allah sentiasa bersama dengan orang yang sabar. Keep smile, and world will smile back! Ada hikmahnya, mungkin belum masanya lagi menerima rezeki anak tetapi tak salah kiranya kita berikhtiar. Sebagai contoh, mengambil anak angkat, banyakkan bersedekah,  dekatkan diri pada Allah, and last but no least berikhtiar dengan mengambil pemakanan tambahan bagi memenuhi nutrisi seharian.  Saya kongsikan info daripada Dr. Hamid Arshat:


Salah satu daripada saranan Dr. Hamid Arshat adalah makan suplplement2 multivitamin, Vit E, C, folic. Selain itu berdoa, berusaha kuruskan berat badan dgn dieting, buat exercise 30 minit setiap hari, tenangkan jiwa dan emosi.


Kesuburan boleh ditingkatkan dengan pengambilan nutrisi berikut:
Multivitamin & Multimineral
Kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh nutrisi. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum. Mangan dan magnesium juga membantu ereksi bagi lelaki.

Vitamin B
Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri. Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma. Asic folik juga sejenis vitamin B, ia penting bagi wanita yang merancang untuk hamil dan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifina.

Vitamin C
Sebagai vitamin yang menjaga kesegaran sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik, lembab… akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Vitamin E & Selenium
Bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E, untuk membantu pergerakkan sperma agar lebih bertenaga untuk berenang ke arah telur dan berjaya disenyawakan.

Zinc
Meningkatkan hormon testosterone, meningkatkan bilangan sperma, menguatkan sperma dan mengurangkan risiko kanser prostat (sangat penting bagi lelaki)

GLA Complex (gamma-linolenik acid)
Sangat penting utk wanita bagi membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari sebelum disenyawakan. GLA juga sangat penting bagi menstabilkan hormone dalam badan wanita terutamanya yg mempunyai masalah haid tidak tetap atau masalah PMS.

Alfalfa
Membantu mengatur pusingan haid, masalah keputihan dan masalah kewanitaan.
Credit to: titisan mutiara bonda

Dengan gabungan seperti nutrisi di atas, in shaa Allah boleh membantu masalah kesuburan yang dialami oleh anda. Berikhtiar dengan cara yang selamat, mudah-mudahan Allah pandang usaha anda.


Produk Shaklee menawarkan nutrisi2 seperti dalam gambar bagi pasangan yang merancang untuk mendapatkan cahaya mata. Antara supplement yg dicadangkan:



 Vitamin Asas:
B-Complex, SR Vita-C Plus & Vita-Lea Iron Formula

 Vitamin untuk Wanita:
Alfalfa Complex & GLA Complex

 Vitamin untuk Lelaki:
Vita-E Complex & Zinc Complex


**Sekiranya anda ingin membeli satu set ini, untuk vitamin asas anda boleh berkongsi suami&isteri. Harga untuk satu set ini hanyalah RM569(bukan harga ahli) termasuk postage. Sekiranya anda menjadi ahli, dengan bayaran RM65 harga yang perlu dibayar  untuk Set ini hanyalah RM460 sahaja. Berbaloikan? Membeli dengan harga runcit sudah lepas untuk bayaran sebagai ahli.

Penggunaan setiap vitamin:
1. B-Complex --> 4 bulan
2. SR Vita-C Plus --> 6 bulan
3. Vita-Lea Iron Formula --> 4 bulan
4. Alfalfa Complex --> 2-3 bulan
5. GLA Complex --> 1-2 bulan
6. Vita-E Complex --> 4 bulan
Zinc Complex --> 4 bulan

Berbaloikan? ;)

** 1,2 & 3 sekiranya berkongsi suami&isteri maka divide dgn 2



 **Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Nurul Atieka bt Ibrahim
PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA(914543)
Sms 013-3464752
Setiap pembelian daripada page Vitamins In De' House akan diberikan konsultasi dan jadual pemakanan percuma. 




Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati