ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

21 September 2013

Masalah Wanita Yang Digeruni

Salam untuk semua pembaca...Entry kali ni mengenai masalah wanita. Ya masalah wanita! Masalah yang digeruni itu sudah pasti mengenai HAID TIDAK TERATUR/PCOS. Bayangkan apa terjadi kalau haid tidak teratur? Bagaimana kalau mempunyai PCOS???
Anda tercengang? Tertanya2 apa PCOS tu?

Saya tertarik dan terpanggil untuk berkongsi dengan anda setelah saya membuka mukabuku Dr Hamid Arshat. Ramai antara kita yang bertanyakan soalan mengenai haid yang tidak teratur serta masalah PCOS yang dihidapi. Bahayakah masalah ini? Ya, memungkinkan anda kehilangan ovari di mana menempatkan kilang telur. Jika kehilangan ovari, pasti peluang untuk memiliki cahayamata amat tipis atau pun tiada langsung. Tetapi jangan lupa, kita masih ada Allah untuk mengadu, meminta dan merayu! Allah Maha Penyayang, Maha Pemberi, Maha Pemurah. Doa senjata utama orang mukmin.

Berbalik kepada PCOS(Polycysts Ovary Syndrome) tadi dalam kata erti mudah, PCOS berlaku apabila hormon wanita tidak stabil malah mengganggu perjalananhaid anda serta mampu mengganggu penampilan anda!

PCOS memberi kesan seperti hormon seks menjadi tidak stabil kerana kebiasaanya ovari mengeluarkan sejumlah kecil hormon lelaki dan menyebabkan perjalanan haid teratur, tumbuh jerawat yang banyak serta bulu-bulu yang tidak diingini.

Malah lebih malang lagi, penghidap PCOS mungkin ada risiko untuk terkena penyakit kencing manis berikutan tubuh badan menghadapi masalah menggunakan insulin. Makanya, gula dalam darah akan meningkat seterusnya meningkatkan peluang penghidap PCOS mengalami DIABETES.

Keadaan ovari yang normal dan ovari yang mempunyai cysts

Antara simptom-simptom PCOS adalah:
1. Masalah jerawat di muka dan badan
2. Berat badan naik secara mendadak serta susah untuk turun
3. Lebihan bulu di muka dan badan
4. Rambut mudah gugur
5. Haid tidak teratur
6. Kesuburan terganggu dan menyukarkan pesakit untuk hamil
7. Tekanan

Stay tune. Next entry saya akan share rangkaian produk Shaklee SET HAID TIDAK TERATUR/PCOS serta TESTIMONI pengguna produk Shaklee.

Feel free to like this link:
https://www.facebook.com/pages/Shaklee-In-De-House/130050353872495




Nurul Atieka bt Ibrahim
PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA
Sms 013-3464752
Setiap pembelian daripada page Shaklee In De' House akan diberikan konsultasi dan jadual pemakanan percuma. 


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati