ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

04 June 2014

Krisis Pemulihan

Bismillahirrahmanirrahim...
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.


(At-Thalaq 2-3)










Sebut tentang krisis penyembuhan, teringat setahun yang lepas sewaktu mula-mula saya consume Set Kesihatan Optimum merangkumi B-Complex, SR Vita C dan Vita-Lea. Lepas je telan ketiga2 vitamin ni, terus saya muntah(tak sempat ke toilet nasib ada bakul sampah! huhu) n terlepek atas katil. Badan panas tiba-tiba dan saya demam sehari semalam. Saya pun pelik kenapa jadi macam ni lepas consume vitamin Shaklee? Saya terus mesej SID(kini merangkap upline ku yang paling best!)yang saya beli. Then SID tersebut menyatakan, "jangan risau, itu mungkin 'healing crisis'. Badan baru nak adapt dengan sesuatu yang baru". Alhamdulillah, dapat je mesej macamtu terus lega. Lepas telepek atas katil tu saya banyakkan minum air masak memandangkan rasa badan panas dan mungkin dehidrasi. Krisis penyembuhan yang lain adalah air kencing saya berwarna kuning pekat walaupun minum air masak yang banyak!




Melalui krisis penyembuhan dengan demam bermaksud proses detoksifikasi oleh tekak, keasidan yang tinggi di dalam tubuh. Keesokan harinya, seperti hari semalam selepas sarapan saya mengambil vitamin Shaklee. Alhamdulillah, kali ni berjaya! Jika anda mengalami krisis pemulihan seperti saya iaitu demam teruskan pengambilan supplemen dan sekiranya masih juga tak sembuh segera berjumpa doktor ye.




Air kencing saya berwarna kuning pekat walaupun minum air masak yang banyak adalah disebabkan detoksifikasi sedang berlangsung. Ia adalah sesuatu yang normal apabila memulakan suplemen dietry. Tubuh sedang mengalami penyesuaian dan mengawal selia. Disarankan utuk minum air masak yang banyak. Perkiraan minum air masak mengikut berat badan adalah setiap 25kg berat badan anda perlu minum 1L air masak.




Oh ya, teringat pulak krisis pemulihan yang saya alami sewaktu mengambil Alfalfa Complex. Saya mengambil Alfalfa Complex bertujuan bagi mengatasi masalah wanita. Selepas consume je Alalfa saya asek 'kentutt' atau istilah sopannya buang angin dan najis berwarna hitam. Aaaa, tidak! haha. Ini disebabkan sistem pencernaan sedang dikawal selia dan simptom peningkatan bakteria mesra. Najis berwarna hitam pula merupakan pengeluaran najis dan toksin yang tersumbat di dalam usus.




Krisis Pemulihan








Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil suplemen dietary. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tidakbalas oleh tubuh  kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh suplemen, maka krisis pemulihan pun terjadi. (seperti yang saya alami)




Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimana pun tubuh yang lemah akan mangambil masa yang lebih lama untuk pulih.




Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama seperti:
  • Sisa-sisa
  • Makanan berkimia
  • Lemak dan stress ditambah dengan diet tak seimbang
  • Kurang tidur
  • Antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan
Supplemen dietary membantu mempertingkat sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.




Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan mengalami simptom-simptom berikut:
  • Pening
  • Kelesuan
  • Sakit kepala
  • Ketidakhadaman(perut kembung, lapar)
  • Cirit-birit
  • Kahak berlebihan
  • Air kencing berwarna keruh
  • Berasa hangat
  • Berpeluh, dll
Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlalu seminggu hingga dua minggu.




Sewaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, disarankan minum air masak yang banyak, rehat secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buah-buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.





Atieka...
"Passion to be a great Muslimah, future wife, future mom..."




~ Kejarlah Akhirat, Dunia pasti mengejarmu ~





Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Cik Nurul Atieka bt Ibrahim

Shaklee Independent Distributor (ID No: 914543)

tieka1990@yahoo.com




013-3464752





Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati