ShakleeID: 914543 | 013-3464752 | FB:Nurul Atieka Ibrahim

** Pengedar Sah Shaklee di kawasan Batu Pahat, Johor dan penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia melalui PosLaju Malaysia, CityLink & GDex.

Atieka Ibrahim Dot Blogspot

Atieka Ibrahim Dot Blogspot
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thalaq 2-3)

26 May 2014

Untukmu Wanita

Bismillahirrahmanirrahim...
Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup dan diberikan-Nya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehandaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.
(At-Thalaq 2-3)




Wanita, engkaulah ratu suami. Apabila engkau sakit, maka resahlah para suami. Siapa yang mahu masak, menghidangkan makanan, buat air malam-malam. Oleh itu, kita sebagai wanita perlulah menjaga kesihatan sebaiknya ;)









Terdapat zat tertentu yang amat penting untuk wanita dan sekiranya pengambilannya tidak mencukupi, ia boleh menggangu kesihatan wanita. Zat berkenaan merangkumi:




1. Zat besi memainkan peranan penting dalam pengangkutan oksigen dari paru-paru ke tisu badan. Ia juga diperlukan untuk pembentukan hemoglobin atau sel darah merah.


Kekurangan zat besi oleh menyebabkan masalah anemia iaitu kurang darah merah. Keperluan zat besi amat tinggi semasa mengandung dan menyusukan anak. sumber zat besi adalah daripada daging merah, hati, kerang dan sayur-sayuran berdaun hijau.


**walaupun hati merupakan organ bagi menambah sel darah merah, tetapi saya kurang setuju. bukankah hati adalah tempat pengumpulan toksin? :)




2. Asid folik amat penting bagi wanita terutama sebagai persediaan untuk kehamilan. Kekurangannya boleh menyebabkan kecacatan janin.


Asid folik juga diperlukan bagi pembentukan sel darah merah dan koenzim untuk sintesis deoxyribonuleic acid (DNA) dan ribonucleic acid (RNA).


Sumber makanan yang mengandungi asid folik adalah hati, susu, daging merah, bijirin dan sayuran berdaun hijau.




3. Kalsium penting untuk kesihatan tulang. Kekurangan kalsium menyebabkan tulang menjadi rapuh dan mudah patah atau dinamakan osteoporosis.


Susu adalah sumber makanan yang paling tinggi dengan kalsium. ambil susu atau produk tenusu seperti keju, yogurt atau dadih setiap hari, sekurang-kurangnya satu hingga tiga sajian sehari.




Mampukah kita untuk mengambil makanan yang cukup seperti yang dicadangkan? Saya? Tidak sempatlah... masa sentiasa mencemburui saya..hihihi. Zaman belajar dulu sanggup tak makan sebab taknak membazir masa untuk beratur beli makanan ;)




Maka, saya mengambil inisiatif dengan memilih mengambil makanan tambahan bagi mencukupkan keperluan nutrisi saya untuk seharian. Alhamdulillah, saya memilih suplemen daripada sumber semulajadi. Say NO to sintetic! Sayang buah pinggang saya.




Antara ketiga2 nutrien penting seperti di atas, saya baru amalkan dua daripadanya iaitu pengambilan zat besi dan asid folik. Jom tengok apa yang saya ambil dalam rangkaian produk Shaklee.




Inilah dia B-Complex with Folic Acid yang saya amalkan. paling best, satu botol ni tahan 4 bulan!




Inilah dia Vita-Lea Iron Formula yang saya amalkan. Vita-Lea juga tahan sehingga 4 bulan. Jadi, sangat berbaloi untuk saya dan anda ;)




Oleh itu, hargailah kesihatan dirimu duhai wanita. Bila melahirkan kita kehilangan banyakk sangat darah. Bila ingin hamil kita nakk sangat anak kita sihat dan sempurna. Bila di rumah banyakkk sangat kerja yang perlu kita siapkan. Oh, penatnya tulang! 







 Ingin menjana pendapatan 2,3,4,5 angka hanya di hujung jari?


Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-









Nurul Atieka bt Ibrahim
PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA(914543)
HP: 013-3464752
Setiap pembelian daripada page Atieka Ibrahim.Blogspot.Com akan diberikan konsultasi dan jadual pemakanan percuma. 

















Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Atieka Ibrahim | Template Designed By Blog Bingkisan Hati